It's getting hot in here! - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Jolien Beumer - WaarBenJij.nu It's getting hot in here! - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Jolien Beumer - WaarBenJij.nu

It's getting hot in here!

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

23 Maart 2013 | Cambodja, Kratié

Hooooooi! :)

Hoe gaat het bij jullie? Nog steeds sneeuw en vrieskou opkomst hoorde ik? Nou daar is hier geen sprake van hoor! Het wordt met de dag warmer en het is ongeveer 35- 40 graden overdag. Ik zal er niet over klagen tegenover jullie want dat is niet echt fair met wat jullie mee maken, dus ik zeg: ik geniet vollop van dit weer! Hopelijk is het in mei net zo warm als hier ;)

Verder met mijn reis verhaal. De cooking class in Hoi An was geweldig en heel lekker! De recepten en een dubble knife (soort dunschiller) meegekregen dus ik kan straks allemaal lekkere recepten voor jullie maken! Na Hoi An zijn we doorgegaan naar Nha Trang, waar het strand super was en het weer was ook omgeslagen (alleen maar zon!) Daar een motorbike gehuurd en naar een strand gegaan waar niemand was en echte verse lagoustines gegeten die voor onze neus op tafel gegrild werden. Verser kan niet! Ook zijn we naar een spa gegaan voor een modderbad en een mineral bath, echt super! Nog een potje modder voor het gezicht mee gekregen omdat het womans day was.
Daarna zijn we naar Mui Ne gegaan, waar het strand in het stadje niet echt geweldig was, maar buiten het stadje wel! Weer een motorbike gehuurd en prachtige witte zandduinen gezien, alsof we in de Sahara waren! Toen een lekker strandje opgezocht en weer eens genoten van het feit dat er geen mensen om ons heen waren. In Mui Ne, de lekkerste hamburger van Zuidoost Azie gegeten en het gekoopste overnacht (15$ voor 4 p. incl. airco).
Toen werd het tijd voor Ho Chi Min City a.k.a. Saigon. Wat een stad zeg! Wat heel gezellig is dat 's avonds het terras op straat word gezet en iedereen daar loopt te genieten van zeer goedkoop tap bier. (jaja in vietnam hebben ze op veel plekker tap bier, waar ik als Nederlander natuurlijk van heb genoten ;)) Naar het War museum geweest, waar ze allemaal tanks hadden die ze gebruikte in de Vietnam War. Ook een grote foto gallerij met afschuwelijke foto's van die oorlog en ook de Orange War, waarin ze een giftige stof gebruikte, waardoor kinderen allemaal gehandicapt geboren werden. Echt verschrikkelijk! Wat ook even minder was, was dat mijn reis samen met Monika, Irene en Kris erop zat. Na 4 weken te hebben samen gereisd doet dat toch wel wat met je...Maar we hebben een prachtige tijd samen gehad! Zij gingen al naar Cambodja en ik ging met Niklas (een Duitser) voor 2,5 dagen naar de Mekong Delta. Wat echt prachtig was en waar ik zeker geen spijt van heb. Daar waren de vriendelijkste mensen van heel Vietnam! En er waren bijna geen toeristen, omdat wij vanuit ons zelf gingen en niet via een tour uit Saigon. We zijn beland op een bachelor party, waarbij 40 man karaoke stond te zingen en te dansen en te drinken en te eten. Niklas heeft nog in het Duits gerapt en they loved it! Ook de natuur in de mekong delta is prachtig. In Ben Tre hebben we een motorbike gehuurd en zijn we door de jungle op het eiland gaan crossen, waar kleine verharde wegen waren en alleen maar locals. Echt een speciale ervaring.
Toen terug naar Ho Chi Min City en daar heb ik mijn collega Rintje voor 1.5 dag gezien, wat heel gezellig was! Natuurlijk op zijn Saloon's gedronken dus volgende dag een beetje brak ;)

Toen werd het tijd om naar Cambodja te vertrekken, aangezien mijn visa in 2 dagen zou verlopen en ik toe was aan iets nieuws. In de bus 2 gasten uit Brazilie ontmoet en ik ben bij hun om de hoek in een guesthouse gaan zitten. We zijn samen met een Californisch koppel naar de killing fields en het genocide museum geweest, wat ook echt misselijk makend was. Bij de killing fields krijg je er automatisch een audio tour bij, dus ik heb met open mond staan luisteren in het Nederlands! Wat een historie zeg! Allemaal botten en kleding van mensen die daar zijn gevonden. Het genocide museum is nog erger, want het was voorheen een oud schoolgebouw wat is omgetoverd tot een gevangenis. Het is heel creepy om daar rond te lopen, want we zijn allemaal ooit naar school geweest en het idee dat er allemaal gevangen werden gehouden in hokjes van 2 bij 3 is niet voor te stellen!
Na 2 dagen ben ik naar Kracheh (Kratie) vertrokken in het noord oosten, omdat ik daar de natuur wil zien. In de bus ben ik Crystel en Emma tegen gekomen, uit Australie en Schotland (maar de Schotse werkte hiervoor al een jaar in Australie) Zij reizen samen. Ik reis nu met hen door het noord oosten. In Krache hebben we 16 km (dat is heel ver in 40 graden) gefietst naar een plek in de mekong rivier waar allemaal bamboo vlotten liggen met rieten dakjes. Er zijn daar allemaal hangmatten en daar hebben wij de hele dag gechilld. Ze konden daar slecht Engels dus eten bestelling ging niet echt. Toen kwam een Cambodjaan naar ons toe en die kon heel goed Engels voor hier en die heeft eten voor ons besteld. We kregen rijst, groenten en een hele vis (met zijn maag er nog in!) voor 10$ Echt heerlijk gelunched.
Nu zijn wij in Banlung en gaan een trekking proberen te doen in het national park ten noorden van hier! Vandaag in een minivan hier naartoe gekomen, wat niet de beste rit was.. We zaten met 4 op de achterbank, wat heeeel hobbelig is en weinig ruimte omdat er tassen onder onze voeten waren gestopt. En we hadden hanen in onze auto! Dus zo nu en dan was het kukelekuuuuu! Vet bizar! Maar goed we zijn veilig aangekomen en zijn aan een nieuw avontuur begonnen.

Hoop dat jullie ook snel het lente zonnetje krijgen, want dat mag wel op 23 maart. Ik mis jullie wel een beetje zo nu en dan, maar dan weet ik ook weer: ik heb nog maar 7 weken en dan zie ik jullie al weer! Nu ik over de helft ben, gaat de tijd veel sneller, maar ik geniet nog altijd!

Dikke kus en knuffels en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 103250

Voorgaande reizen:

05 December 2016 - 31 Maart 2017

Voor de 3e keer genieten van verre landen!

17 Januari 2015 - 26 Maart 2015

Ola ZuidAmerika

08 Januari 2013 - 14 Mei 2013

Zuidoost-Azie Here I Come!

Landen bezocht: