Midden en zuid Laos - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van Jolien Beumer - WaarBenJij.nu Midden en zuid Laos - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van Jolien Beumer - WaarBenJij.nu

Midden en zuid Laos

Door: Sietske en Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

17 Februari 2013 | Laos, Khwaeng_Savannakhet

Ola!

Hoe gaat het daar met jullie in het koude kille natte nederland? Hier in Loas gaat het top! Het weer is top, de lao mensen zijn top en alle backpackers zijn ook top en het eten natuurlijk ook!
Goed, wat hebben wij gedaan na Luang prabang? Wij zijn naar Phonsavan gegaan, een 7 uur durende rit met mini van.. echt geen pretje! Maar we waren met Luis een Mexicaanse jongen dus was dolle pret. Naar de plain of jars gegaan, was zeker de moeite waard! Allemaal bizar grote stenen potten waarvan ze niet weten waar ze vandaan komen. Dag daarna weer 6 uur in een mini van, ook niet echt een succes, wegen zijn veel slechter dan in Thailand. Maar: we hebben vang vieng gehaald. Heel gezellig en heel relaxt. Voor het eerst echt chillen en relaxen in de zon. 1 dag tuben, waar je 4 uur over doet en de andere 2 dagen naar de blue lagoon, een watertje waar iedereen loopt te relaxen op het gras. Eindelijk onze buik bij bruinen!
In vang vieng hebben alle cafeetjes lounge plekken; zitten/liggen op de grond met kussen. Heel gezellig! Maar wat helemaal absurd is, is dat ze bijna overal flat screens hebben met friends, southpark of family guy, maar de meerderheid zend friends uit. Dus iedereen die brak is en uit de zon wil zijn, die zit daar de hele tijd. Natuurlijk hebben wij ook lekker ontbeten voor de tv, maar verder konden wij er van weg blijven.
Wat heel gaaf was, is dat wij met de hete luchtballon van 7u 's ochtends zijn gegaan! We waren overgehaald door 2 mensen die het hadden gedaan en het was spot goedkoop. De vlucht duurde maar 40 minuutjes, maar we hebben de zon zien opkomen en het was prachtig!
Vanuit Vang Vieng zijn we doorgegaan naar Vientiane, wat niet echt een bijzondere hoofdstad is. Maar we hebben een scootertje gehuurd en zijn naar het buddapark 25 km buiten de stad gegaan, wat zeker de moeite waard was! Wat wel even gezegd moet worden: nog altijd geen ongeluk gehad :) Maar wel heeeeel veeeel gewonde gezien, ik hoop dat dat mij bespaard blijft de rest van de reis.
Vanaf Vientiane naar Thekheak, in het midden van Loas. Daar zijn minder toeristen, wat het leuk maakt. In het dorp zelf is niks te doen, maar is onderdeel van een loop die sommige mensen op scooter doen. En er is een 7,5 km lange grot in de buurt. Die hebben wij bezocht: je stapt dan in een bootje en krijgt een zaklamp op je kop en je ziet verder niks behalve waar je schijnt! En soms moesten we opeens uitstappen omdat de boot vastliep.. Maar echt heel toffe ervaring!
Toen naar Pakse, waar ook eigenlijk niks te doen is. Maar vanuit daar door naar Champasak, waar oude ruines zijn. Was wel mooi om te zien, maar het is niks vergeleken bij Ankor Wat, wat ik nog moet gaan zien!
Na Pakse 2 dagen op Si Phan Don, of te wel, the 4000 islands. Ook weer heerlijk gechilled en gerelaxd. Heel fijn was dat al die hutjes hangmatten hebben, waar je de hele dag in kan liggen. Het is ook best heet overdag hier in het zuiden, dus schaduw is geen overbodige luxe. We hebben daar een dag trip met een kayak gedaan, was heel mooi! De 2e dag een fiets gehuurd en op Don det (waar wij sliepen) en don kone gefietst. Veel mooie watervallen gezien in dit gebied en echt een super relaxt zweertje. Sietske was alleen beetje ziek gister, dus ging terug en ik ben door gefietst. Vandaag voelt ze zich gelukkig weer wat beter en morgen hoop ik helemaal, want we zijn terug in Pakse om te gaan ziplinen! 2 dagen wandelen, kabelbaan roetsjen en watervallen bewonderen! Echt super veel zin in!
Wat minder gezellig is, is dat Sietske mij de 20e verlaat en ik ga haar heel erg missen! Maar ik heb ook ontzettend veel zin in de avonturen die nog komen zullen gaan. Ik ga morgen eerst mijn visum voor Vietnam regelen en dan ga ik rond de 25e naar vietnam denk ik. Ik ga dan van noord naar zuid en dan door cambodja naar zuid thailand. Jaja de plannen zijn gewijzigd, maar dat kan als je aan het reizen bent dus dat doe ik lekker!

Nou ik hoop voor jullie dat jullie snel beter weer krijgen en dat jullie ook super veel leuke dingen beleven!

Kus en Knuffels vanuit Pakse!

  • 17 Februari 2013 - 12:46

    Arend:

    :) cool! Eet een vietnamese loempia op me! Xx

  • 17 Februari 2013 - 14:54

    Lajla:

    Klinkt echt heel relaxed!! We gaan als je terug bent sowieso even zitten om alle leuke plekjes over te nemen in lonely planet, zou je zo graag achterna vliegen nu!!! Veel plezier nog, en beterschap aan Sietske!! Xx

  • 17 Februari 2013 - 22:09

    Lisa:

    Jolientje! Wat een mooie toekomstplannen en wat een mooie herinneringen heb je al gemaakt!! Heel erg fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik geloof er wel in dat je ook in je eentje het goed gaat hebben!

    En dat slechte weer, lekker man! Sneeuw sneeuw en kou, en vandaag was er ineens het zonnetje! Niets aan de hand dus ;) enne ohja, ik heb een fijne week wintersport achter de rug! :D
    Mis je chick! xxx

  • 24 Februari 2013 - 09:50

    Paul En Marcel:

    Hey Jolien, leuke blog heb je!

    Remember us, de voedselvergiftigden van Don Det en Pakse? Was de kabelbaan nog leuk in Pakse? Wij zitten inmiddels in Phnom Penh, na 3 dagen Siem Reap en Angkor Wat. Zal je ook erg leuk vinden denk ik, al is Angkor Wat net iets te toeristisch naar onze smaak. Have a good trip!

    Groetjes Paul en Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 103294

Voorgaande reizen:

05 December 2016 - 31 Maart 2017

Voor de 3e keer genieten van verre landen!

17 Januari 2015 - 26 Maart 2015

Ola ZuidAmerika

08 Januari 2013 - 14 Mei 2013

Zuidoost-Azie Here I Come!

Landen bezocht: