Het regenseizoen begint toch nog niet echt he? - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jolien Beumer - WaarBenJij.nu Het regenseizoen begint toch nog niet echt he? - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jolien Beumer - WaarBenJij.nu

Het regenseizoen begint toch nog niet echt he?

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

16 April 2013 | Thailand, Trat

Hoooooi!

Het is alweer even geleden dat ik iets van mij heb laten horen (zo'n 3 weken), maar ik heb dan ook afgelopen 2 weken vrij weinig gedaan behalve op het strand gelegen. Maar goed, laten we beginnen met waar ik was gebleven.
Na Krache ben ik door gegaan met Crystel en Emma naar Banlung. Waar we motor hebben gereden en heel mooie watervallen hebben gezien en in een gaaf krater meer hebben gezwommen. Na 2 nachten ben ik achterop ee motorbike gesprongen met grote backpack voorop en kleine backpack achterop om via een dirt road naar sen monorom te gaan. Echt een heel gave trip om mee te maken: 8,5 uur op hobbelende verharde zand wegen waarvan ik mij 2 uur stevig vast moest houden omdat het een zachte zandweg was. Super mooie natuur! Ik zou het alleen niet zo snel nog een keer doen, maar ik kan het in ieder geval van mijn lijstje afstrepen ;)
In Sen Monorom heb ik een 2 daagse trekking gedaan met een groepje van 5 mensen. Was heel gezellig en echt een goede trekking en goedkoop (waar ik als nederlander natuurlijk altijd op let ;)) Wilde olifant gezien en 1 gids die mee was, gedoopt tot Tun the legend was zo gek als een deur. Lekker doorgewandeld en veel watervallen en veel zwemmen. Wel steeds vochtiger in de lucht en meer zweten. 's avonds in een minority village geslapen op een houten vlonder met een stro matje met de hele familie na flink wat rice wine. De lunch was steeds vers gevangen vis op een stokje geregen, echt zo lekker! Aan het eind van de trekking liepen we op een heuvel en de lucht begon te betrekken en het kwam van het een op het andere moment met bakken uit de hemel en het onweer naast ons! Gelukkig waren we net bij het eind dorpje dus konden we schuilen. Na 1.5 uur weer prachtige lucht!
Daarna ben ik doorgegaan naar Siem Reap met 1 van de gasten van de trekking. Natuurlijk heb ik daar Angkor Wat gezien! Zonsondergang en zonsopkomst echt heel bijzonder. Wel een overkill aan tempels dus was er na 3 kwart middag wel klaar mee, ook omdat ik al veel oude ruines heb gezien in Laos en Vietnam. Verder is Siem Reap een leuk plaatsje, lekkere kruiden voor thuis gekocht en een prima nachtleven. Het was alleen verschrikkelijk heet, dus ook een middagje gechilld aan een zwembad. Heb ook mijn 2 Canadeze vriendinnen uit Vietnam weer gezien dus dat was echt lachen, gieren en brullen!
Toen werd het weer tijd voor strand. Kwam 's ochtends aan in Sihanoukville en ben meteen naar Otres Beach gegaan. Echt super daar. Geslapen in Mushroom Point, dus in een paddestoel dorm geslapen met king size ronde bedden, echt de beste dorm ooit! Super lekker gegeten daar en veel leuke mensen ontmoet. Plan was om weer door te trekken, maar mijn verjaardag kwam eraan dus wilde op een plek zijn waar ik wat mensen kende en ben daar dus een week blijven hangen! Echt helemaal niks uitgevoerd! Het plan was om te gaan kite surfen, heb 2 uur les gehad en daarna kwam die man nooit meer opdagen, dus heb het maar laten zitten en 300 dollar bespaart, die ik nu aan andere dingen aan het uitgeven ben. Ben een leuke nederlandse chick, Kyra, tegen gekomen en we zijn veel met elkaar opgetrokken. Lekker boottochtje gedaan en 1 keer naar het centrum met scootertje en voor de rest bakken en braden op het strand. Tuurlijk avondje stappen bij Serendipity beach in Sihanoukville waar je zowat gratis dronken kan worden, omdat ze altijd flyeren. Het is een soort Blanes meets Salou meets Rimini, maar zeker gezellig voor een avondje! Tuurlijk daar mijn verjaardag dik gevierd :) Laatste avond nog een avondje stappen meegepakt om mijn oud saloon collegaatje Marlot en haar vriendin Xandra te zien, wat echt heel gezellig was! Hier en daar wat regen tussen door, vooral 's nachts en overdag stralend weer.
Na een week toch maar verder gereisd naar Koh Rong en Koh Rong Samloen en echt zo'n mooi prachtig wit zand strand gezien met een blauwe zee! Echt niks uitgevoerd daar, alleen maar boek gelezen. Heerlijk 4 dagen zonder mensen en alleen maar met my myself and I. Op Koh Rong Samloen in een tent geslapen, die onder de veranda werd gezet omdat het de hele tijd regende! Halve dag regen gehad en toen de hele nacht.. Wel mooi gesnorkeld daar.
Toen weer een nachtje Sihanoukville, omdat er geen bussen meer naar Koh Kong gingen. Ouderwets gestapt en veel te laat in bed beland voor de tijd die ik moest op staan (5.30 en 7.00) Ook nog in de stromende regen in de zee gezwommen, heerlijk warm water nog altijd!
In Koh Kong wilde ik eigenlijk de omgeving verkennen maar ik kwam een nederlander tegen (Armand) die op zijn vriend (Sam) wachtte. Heb een dag met Armand gechilld en toen heb ik de dag erna maar besloten om met hem en Sam mee te reizen naar Thailand, aangezien er weer regen was.
Nu ben ik dus weer in thailand, op Koh Chang en na 1 nacht in een bungalow te hebben geslapen, zijn wij naar een dik resort gegaan, omdat het weer vooruitzicht niet al te best was en Armand wat ziekig is en we en zwembad en een tv wilde en de zee. Dus nu betalen we 25 p.p.p.n voor een super gave plek inclusief super ontbijt en HBO en Fox tv, dus we vermaken ons prima. Gister veel regen. Vanochtend om 8 een zonnetje, gister was de weersvoorspelling voor vandaag 100% kans op regen, nou de regen is om 9 uur begonnen en die is nog niet opgehouden. Het komt met bakken uit de hemel. Maargoed dat we dus een tv hebben ;) Ondertussen natuurlijk wel een beetje Khmer en Thjai nieuwjaar gevierd. Vandaag nog chillen en morgen door naar het zuiden voor nog 4 weken eilanden, waarbij ik hoop dat de regen niet aanhoud. Nu voel ik me net in nederland, wat natuurlijk niet kan!

Nou hopelijk voelen jullie je nu een beetje up to date en kunnen jullie weer met een gerust hard verder gaan in Nederland. Waarschijnlijk zal er nog 1 blog of misschien wel 2 blogs verschijnen voordat ik weer terug ben in Amsterdam. Ik ga nog even genieten van mijn laatste maand en ik zie jullie snel!

Dikke kusss

  • 16 April 2013 - 11:53

    Kimberly:

    Jolien! Wat klinkt dat allemaal goed zeg! Wat een reis :)
    Geniet nog lekker van je laatste maand en als je terug bent moeten we maar even meeten (onze eigen bar-vergadering) voor alle verhalen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 103249

Voorgaande reizen:

05 December 2016 - 31 Maart 2017

Voor de 3e keer genieten van verre landen!

17 Januari 2015 - 26 Maart 2015

Ola ZuidAmerika

08 Januari 2013 - 14 Mei 2013

Zuidoost-Azie Here I Come!

Landen bezocht: