Eiland hoppen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolien Beumer - WaarBenJij.nu Eiland hoppen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolien Beumer - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen!

Blijf op de hoogte en volg Jolien

13 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Sawadeee!

Jaa weer terug in Thailand en afgelopen 4 weken bijna geen moer uitgevoerd om helemaal tot rust te komen en nu mijn laatste uren te kunnen spenderen in Bangkok.
Goed Koh Chang en de regen achter me gelaten om terug te gaan voor 1 nachtje en een dagje naar bangkok, omdat ik daar heen moest om naar Zuid Thailand te kunnen gaan. Bangkok was gezellig en goed weer, maar kon niet wachten op de eilanden. Wel moet ik even noemen dat ik in het beste, mooiste, duurste ziekenhuis ter wereld ben geweest! Wat van binnen heel chique is en waar een starbucks is en een uitzicht over de stad en gratis water, koffie, thee en vruchtensap. Wat een beleving om daar te zijn geweest.
Ik heb vanuit Bangkok de nachtbus naar Koh Tao gepakt, wat uiteindelijk niet heel chill is omdat je om 4u de bus wordt uitgekickt en de boot pas om 8u gaat.. Heb het overleefd en ik heb op koh tao eigenlijk alleen maar gedoken. Zat met 2 nederlandse meiden, een oostenrijker en een engelse in een groepje met een spaanse duikleraar. Was ontzettend lachen en gezellig. Meteen dezelfde dag introductie video en de 1e dag nog een stuk video en in het zwembad. De 2e dag een examen over de stof, waarbij wij de test ongeveer gezamelijk hebben gemaakt omdat wij dachten dat het een oefentest was. Score was 98 procent! 's Middags eerste duik! Vet leuk en mooi en spannend en bijzonder! De 3e dag nog 2 duiken tot 18 meter. Natuurlijk 's avonds een klein feestje gevierd en als groep zijn we doorgegaan met de advance open water. Dus de dag erna 3 duiken met brakke hoofdjes, maar in het water vergeet je dat :) Wat heel leuk was dat ik ontzettend goed in ademhalen werd en vet lang onder water kon blijven. Ook hebben we een nachtduik gedaan (rond 18.30, ja dan is het pikke donker) en dat was super gaaf omdat je heel andere dieren ziet. Ook zijn we gekke skills onder water gaan doen bij 30m, zoals cola uit een rietje drinken en een rauw ei kapot maken waarvan de dooier dan heel blijft. Ook hebben we de laatste dag een onderwater camera gehuurd, dus we hebben vet veel foto's die ik jullie kan laten zien om jullie over te halen om ook te gaan duiken! ;) Maaruh kortom het was echt helemaal top om te doen, ik wil meer duiken! Wel vermoeiend 9 duiken in 5 dagen als je nog nooit gedoken hebt, maar zeker de moeite waard!
Toen was het full moon tijd. Ik ben met Merlin, jongen uit mijn duikgroep voor een nachtje naar Koh Pha-ngan om dat feestje mee te pakken. Wat een grote groep mensen daar op het strand zeg! Wel gezellig was om weer een meisje te zien uit Otres beach, dus we hadden een leuke groep. Ik voelde me alleen gebroken en ziekig dus ik heb de nacht vrijwel nuchter door gebracht, wat opzich een hele goede ervaring was, maar hierdoor ging ik mij ook sneller irriteren aan de dronken mensen. Wat heel leuk was, was om elkaar onder te kliederen met neon verf, zodat je er vet belachelijk, maar ook prachtig uitzag :)
Toen terug naar koh tao en vanuit daar de nachtboot gepakt en een minivan naar Krabi. Op naar Railay beach, wat echt prachtig was! Heel mooi uitzichtpunt en mooie rotsen om te klimmen, wat ik alleen niet kon doen, omdat ik geen schoenen aankom, omdat mijn blaren op mijn hielen open gaten aan het worden waren en geinfecteerd waren.. Alle wondjes op mijn voeten zijn door het zee water gaan infecteren en duurde bijna 2 weken voordat ze er goed uitzagen. Nu heb ik mooie littekens.. Maaargoed, terug naar Railay beach, ik was daar met Merlin en we hebben 2 gezellige dagen gehad.
Hij ging naar Maleisie en ik ging naar Koh Phi-Phi en daar heb ik Gerben en Margot weer gezien die ik eerder in Loas (2 maanden geleden) heb ontmoet. Het was koninginnenacht en dag en die hebben wij goed gevierd met een groep nederlanders en iedereen die oranje aan had. Wij hebben zelf online via nos nog even gezien dat Beatrix Willen Alexander voorsteld, wat een mooi moment! Was wel gek dat wij niet in Nederland waren, maar wij hebben er zeker een goed feestje van gemaakt, wat heel goed kan op dat eiland, met een zonsondergang en bier en buckets ;) Ook zijn we naar Maya Beach gegaan met een tourtje, HET STRAND van de film The Beach! Alleen kan je het beter maya boat noemen, omdat er zo'n 15 boten liggen van tours.. wel was het een gezellig dagje.
Ik ben toen met een groepje naar Koh Lanta gegaan, waar het super gelaxt en chill was en rustig, omdat het vanaf ongeveer 5 mei laagseizoen is. Ook zijn de bungalows stukken goedkoper, wat mooi uitkomt wat zuid thailand is belachelijk duur! Op koh lanta hebben we scooter gereden en een happy shake gedronken (met paddo's) Echt hilarisch maar wel heftig. Maar met de omgeving en de juiste 5 andere mensen was het echt top! Wel blij dat we na 3 uur ons weer normaal voelde maar zeker leuk om een keer gedaan te hebben :) Ook hebben we op koh lanta bijna elke keer gegeten bij kwan's cookery, wat echt vet lekker is en niet heel duur en een heel leuk vrouwtje, die ook een beetje nederlands kan! Was echt een top plek daar!
De laatste chille 4 dagen heb ik met Gerben en Margot doorgebracht op Koh Muk, waar het nu moeilijk om te komen is, omdat ik laagseizoen er geen boten van lanta naar muk gaan, dus moet je naar trang en zit je daar vast en moet je een dag wachten en dan kom je er eindelijk. Op koh muk was bijna niemand en de bungalows scheelde 300 bath met het hoogseizoen. Prachtige zonsondergangen gezien en lekker gegeten en het hele strand voor ons zelf. We kunnen zeggen dat we iets hebben gedaan: de laatste dag een kano gehuurd en naar de emerald cave gegaan. Daar moet je heen per boot of kano en dan moet je zwemmen en dan heb je binnenin een soort lagoon in de open grot. Vroeger hielden piraten hun schatten daar, wat zeker te begrijpen valt! Ook hebben we zwaar onweer en donder en bliksem gehad voor 2u wat wat minder was, maar we hebben wel heerlijke krab gesteld en die lekker opgepeuzeld :)
Toen werd het tijd om terug te gaan naar bangkok, na eerst te hebben moeten wachten in Trang van 10 tot 17.25... Heb afscheid genomen van Margot en Gerben en toen eindelijk in de trein. De nachttrein was een mooie rit voor zover ik nog licht had en het slapen ging prima!
Gister dus aangekomen, even snel kamertje geboekt en toen naar de weekend market om te shoppen! Nou dat ging goed hoor! Heel toevallig dat ik daar nog 2 meiden tegen kwam die ik ook op phi phi heb gezien en daar chill ik nu een beetje mee. Met ook nog 2 andere nl meiden dus we hebben een grote Nederlandse clan. Vandaag vrij weinig uitgevoerd, wel nog meer geshopt en aan een zwembad gelegen en nu dus mijn laatste blog schrijven.
Morgen zit ik om 9.30 (lokale tijd) in het vliegtuig en kom ik 22.25 (lokale tijd) aan in nl. Ik heb zin om naar huis te komen, dan kan ik iedereen weer zien en dan hoef ik niet meer uit een tas te leven en kan ik andere kleren aan en geen stinkkleren en kan ik weer kaas met bruine boterhammen eten en kroketten en hagelslag en ossenworst en noem maar op! Het was echt zo'n top reis maar ik kijk er naar uit om morgen thuis te zijn. Dikke kans dat ik het na een week alweer zat ben omdat ik allemaal dingen moet gaan regelen, maar dat zien we dan wel weer ;)

Ik hoop dat jullie ook zo genoten hebben van mijn blogs als ik dat heb gedaan met het schrijven ervan. Ik kan alleen maar tegen jullie zeggen: ga ook naar deze landen!

Nou nu ga ik me mooi maken, want we gaan straks nog naar the rooftop bar, waar je er fancy uit moet zien! (voor het eerst sinds 4,5 maanden fancy gekleed, dat wordt wat..)

Tot snel allemaal!

  • 13 Mei 2013 - 12:22

    Eva:

    Aaaahhhh bijna terugg!! Geniet van je laatste uurtjues en een hele goede terug vlucht!

  • 13 Mei 2013 - 16:52

    Lisa:

    Fijn dat je het zo leuk hebt, maar kom maar snel terug! Het is weer tijd om te knuffelen, rum met perensap te drinken en verhalen uit te wisselen!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 103259

Voorgaande reizen:

05 December 2016 - 31 Maart 2017

Voor de 3e keer genieten van verre landen!

17 Januari 2015 - 26 Maart 2015

Ola ZuidAmerika

08 Januari 2013 - 14 Mei 2013

Zuidoost-Azie Here I Come!

Landen bezocht: